نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2509
-
الف
+

مروری بر سریال های انیمیشنی آی فیلم2

در این گزارش قصد داریم، مروری بر سریال های انیمیشنی داشته باشیم که تاکنون از کانال تلویزیونی آی فیلم 2 به نشر رسیده است.

به گزارش آی فیلم 2، در چند سال گذشته، انیمیشن‌های ایرانی پیشرفت چشمگیری در ساخت و تولید داشته‌اند؛ تا جایی که این انیمیشن‌ها در سینما و تلویزیون، مورد توجه بسیاری از بینندگان قرار گرفته‌اند.

بر همین اساس، شبکه جهانی آی فیلم 2 بخشی از جدول نشراتی خود را به نشر انیمیشن های ایرانی و علاقمندان این ژانر اختصاص داده است.

اکنون در ادامه این گزارش قصد داریم، مروری بر سریال های انیمیشنی داشته باشیم که تاکنون از این کانال تلویزیونی به نشر رسیده است.

«قصه های انسان در قرآن» 

سریال «قصه های انسان در قرآن» به کارگردانی «مصطفی الفرماوی» از برجسته‌ترین کارگردانان انیمیشن مصر، تولید سال 2012 میلادی می باشد.

این سریال که مخصوص کودکان و نوجوانان ساخته شده در مورد «جلال الدین» پیرمرد مهربانی است که در هر قسمت، داستانی از قرآن را برای احمد خالد روایت می کند تا پند و اندرزهای آن را فرا بگیرد.

 تماشای آنلاین «قصه های انسان در قرآن» 

«قصه های زنان در قرآن» 

سریال «قصه های زنان در قرآن» نیز به کارگردانی «مصطفی الفرماوی» تولید سال 2013 میلادی است و در واقع ادامه «قصه های انسان در قرآن» می باشد.

این سریال که مخصوص کودکان و نوجوانان ساخته شده، داستان های زنان بزرگ در تاریخ است که توسط کرکتر قاضی «یحیی الفخرانی» برای دخترش «سلمی» روایت می شود و در هر قسمت داستان یکی از بزرگترین زنان را از قرآن برای او بازگو می کند.

تماشای آنلاین «قصه های زنان در قرآن»   

«جوانمردان» 

سریال «جوانمردان» به کارگردانی «علی احمدی» و تهیه کنندگی «الهام ابراهیمی»، به لحاظ تخنیکی و محتوایی از انیمیشنهای فاخر سه بعدی می باشد که توسط یک تیم مجرب ساخته شده است.

«شهاب الدین»، «برزین»، «مراد»، «سینا» و «سارا» از جمله شخصیت های مرکزی این سریال هستند که هر کدام توانایی ها و خصوصیات خود را دارند.

داستان «جوانمردان» در دوران مغول می گذرد که سرداران ایرانی در این بازه مقاومت هایی انجام دادند. بعد از یک دوره مقاومت ها نامنظم شد و گروه های کوچک مردمی شکل گرفت و با حفظ باورها و ارزش های جامعه مبارزه ادامه پیدا کرد.

تماشای آنلاین «جوانمردان»  

«خداوند لک لک ها را دوست دارد»   

 «خداوند لک‌لک‌ها را دوست دارد» نام یک پویانمایی دو بعدی ساخته مرحوم «هما شکیبی»و «سعیده ذاکری» است که  در سال ۱۳۷۹ ساخته شده است. 

داستان این سریال درباره مهاجرت لک لک ها به یک قریه و ماجراهای پیش آمده میان لک لک ها و باشندگان انجا است. وقایعی که هر کدام در یک قسمت رخ می دهند و داستان مجزایی دارند و برخی از آنها در طول داستان به عنوان بستر اصلی رخدادها تا پایان سریال جریان دارند.

پس از ورود دسته لک لک های مهاجر به قریه و استقبال روستاییان، آنها در بام های خانه های روستاییان سکنی می گزینند اما شیطنت یکی از بچه های روستا که نقش منفی سریال را دارد باعث شروع اتفاقات جدید می شود.

تماشای آنلاین «خداوند لک لک ها را دوست دارد»     

«پهلوانان» 

سریال «پهلوانان» به کارگردانی «سیاوش زرین آبادی» در 52 قسمت و 4 فصل، تولید سال 1386 است.

پهلوان «پوریای ولی» با تیزهوشی و همکاری شاگردانش پهلوان یاور، پهلوان صفی و پهلوان مفرد، در مقابل مکر و حیله «اسکندرخان» داروغه طماع، حریص و جاه‌طلب شهر، ایستادگی و مبارزه می‌کند. همچنین گفته‌های پوریای ولی در این انیمیشن آمیخته با نکات اخلاقی و فرهنگی است. داستان این مجموعه در شهر خوارزم، از شهرهای خراسان قدیم، در قرن هشتم هجری قمری می‌گذرد.

سریال انیمیشنی «پهلوانان» در بیشتر جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و در سومین جشنواره بین‌المللی تلویزیونی جام جم ایران، جایزه برترین کارگردان سریال را از آن خود کرد.

گفتنی است که فصل اول سریال «پهلوانان» هر روز ساعت 16:00 به وقت کابل، 15:00 به وقت تهران و 16:30 به وقت دوشنبه از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود .

تماشای آنلاین «پهلوانان» 

م ح

نظر شما
ارسال نظر